Alkohol može oštetiti matične stanice i uzrokovati rak

zdravlje
Alkohol može oštetiti matične stanice i uzrokovati rak

Unošenjem alkohola u organizam dolazi do nastanka štetne kemikalije koja može trajno oštetiti DNA matičnih stanica, a to povećava opasnost od razvoja raka, ustanovili su tako britanski znanstvenici.

Stručnjaci koji dolaze iz cijelog svijeta su već dugo vremena upozoravali na saznanje da konzumiranje većih količina alkohola doprinosi pojavi čak sedam vrsta tumora (usta, grkljan, grlo, jednjak, dojka, jetra i debelo crijevo), prenosi geek.hr.

Britanski znanstvenici su studiju provodili na miševima. Kako bi saznali kakvu štetu organizmu može nanijeti acetaldehid, štetna supstanca koja nastaje tijekom razgradnje alkohola u organizmu, upotrebljavali su analizu kromosoma i sekvenciranje DNA.

Oštećenje DNA rezultira umiranjem stanica, dok istodobno izaziva i prirodnu reakciju organizma na obnovu. Ipak, ako se DNA nije uspjela oporaviti na odgovarajuć način, onda se razvija rak. Oštećenje matičnih stanica utječe na razvoj raka, tvrde znanstvenici.

Rezultati dotične studije omogućuju detaljan uvid u načine na koje alkohol može povećati rizik od razvoja spomenutih sedam vrsta tumora.

Agencija za istraživanja Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) je alkohol svrstala u prvu grupu kancerogenih sastojaka, pozivajući se pritom na „uvjerljive dokaze“ koji su dokazali kako alkohol utječe na razvoj karcinoma u ljudskom organizmu.